Foutje bedankt

Gistermiddag 16.45. De hele dag op m’n werk was lekker gegaan tot op dat moment. Een klant belde. We hadden voor hem een advertentie gemaakt en in een krant laten plaatsen. Hij had de rekening direct van de krant gekregen. Dat hoort al niet want die moet hij via ons krijgen. Maar tussen deze factuur en onze offerte zat een verschil van 1260 euro. De krant had een andere millimeterprijs gehanteerd dan aan mij doorgegeven was. Maar ik had ook een fout gemaakt: Ik was de kleurtoeslag vergeten in de offerte te zetten. De prijsfolder van de krant was onduidelijk, ze gebruiken een rekenmethode die verschilt van de andere kranten, er was een tijdsdruk maar boven kijf staat: ik had een fout gemaakt. Ik had m’n werk benadeeld voor 736 euro. Je kunt je voorstellen wat voor een rotavond ik heb gehad. Met bevende benen stapte ik vanmorgen dan ook in de auto. En het is waar: als je iets heel ergs verwacht, valt het altijd mee. Volgens m’n baas zal de klant het gerust wel begrijpen van die kleurtoeslag. Het verschil in millimeterprijs moest ik nog wel achteraan. En iets verzinnen zodat dit in de toekomst nooit meer kan gebeuren.

1 gedachte over “Foutje bedankt”

  1. Ach. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. En als er geen fouten gemaakt worden, dan wordt er niet gewerkt. Die 700 euro is doorgaans peanuts voor een bedrijf. Shit happens. De leaseauto van je directeur kost waarschijnlijk elke maand al drie keer zoveel. Ex brandstof. Kortom, alles is relatief.

    Whot

    Beantwoorden

Plaats een reactie

Ik accepteer de Privacy Policy

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.