Zou dit de 1-april-grap van Adformatie zijn?

Na spam nu ‘spim’

Spim, een nieuwe vorm van spam, rukt snel op. Dit soort ongewenste reclame teistert voornamelijk gebruikers van berichtensystemen als MSN Messenger.

Volgens onderzoeksbureau Radicati stijgt het wereldwijde aantal spimberichten in 2004 van 400 miljoen naar 1,2 miljard. De onderzoekers wijten de groei van spim vooral aan de snelle toename van het zakelijk gebruik van het zogenoemde instant messaging (IM). Behalve via internetsites als MSN of Yahoo kan dit ook via de mobiele telefoon.

Spimberichten bevatten voor het grootste deel reclame voor porno. Ze worden automatisch verstuurd met speciaal daarvoor ontwikkelde software, die gebruik maakt van een zwakke plek in IM-programma’s. De ongewenste reclame komt bij de IM-gebruiker binnen als nieuw bericht, zodat die het zeker opmerkt. De IM-adressen worden door een computer willekeurig aangemaakt of van websites gehaald (ANP).

1 gedachte over “Zou dit de 1-april-grap van Adformatie zijn?”

Plaats een reactie

Ik accepteer de Privacy Policy

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.