Klik voor de meest recente berichten op de Nieuws sectie in het topmenu. close ×
+

Llink blijft actie voeren

Powned heeft het wel erg druk met haar eigen biermerkVandaag werd bekend dat minister Plasterk de adviezen overneemt om omroep Llink uit het publiek bestel te stoten. Hij lijkt toe te werken naar één staatsomroep gevormd door de Telegraaf, want TROS = Telegraaf, PowNed = Telegraaf, WNL = Telegraaf wordt via twitter gemeld. Omroep Max mag wel blijven want “die heeft zich bewezen” en “Llink zal nooit veel kijkers trekken.” We kunnen dus concluderen dat Plasterk liever heeft dat veel mensen naar De Geheugentrainer kijken in plaats van dat we ons eens druk gaan maken om de huidige wegwerpcultuur. Het is zelfs al zo erg dat mensen het belachelijk vindt dat het kabinet het illegaal downloaden wil verbieden. “Ik betaal nooit wat voor muziek, films en games. Waarom zou ik.” Tja, als de overheid cultuur al als een wegwerpproduct behandelt… Als je het zo bekijkt is de huidige politiek eigenlijk een hele goede afspiegeling van de samenleving.

Llink stopt niet!

Maar Llink stopt niet! Er is een onafhankelijk onderzoek aangevraagd. De eerste keer in de historie van het Nederlands omroepbestel. En zelfs zonder plek in het bestel zal Llink mogelijk doorgaan. Ter afsluiting nog even een aantal redenen waarom Llink onmisbaar is:

  • Rudy MacKay doet mee aan non alcohol november om aandacht te vragen voor het feit dat de alcoholconsumptie in Nederland veel te hoog is. (Geen Stijl (lees Powned) is veel te druk met het promoten van haar eigen bier.)
  • LliNK deed een videoverslag van de jaarlijkse conferentie van de Club van Rome die al jaren waarschuwt de gevolgen van globale milieuproblemen.
  • Hadassah de Boer helpt oorlogsmeisjes in Liberia in haar programma Aanpakken en Wegwezen
  • Susan Smit knokt voor slavenmeisjes in Bangladesh
  • In het nieuwe programma De Vloedlijn verslaat Llink de klimaatveranderingen vanuit Nederland
  • mediahistoricus Mariëtte Wolf was te gast om te praten over haar proefschrift ‘Het geheim van De Telegraaf’. Ze laat zien hoe deze krant veranderde van een blad voor de elite tot behoudende massakrant.

Graaicultuur floreert bij Powned

De reactie van Powned:”Wij bieden de Balkenende-norm, een Audi RS6/BMW M5 en een secretaresse die met gemak de elleboogtest heeft doorstaan. Je gaat tenslotte werken op het Mediapark en het geld moet op!” Lang leve de graaicultuur! Wat kunnen we verwachten van Powned? Niet veel vrees ik. Ze nemen de moeite om op de Powned website 2x in de maand een zelfverheerlijkend berichtje te plaatsen.

Wakker Nederland nu al slaapverwekkend

De andere omroep Wakker Nederland zal gelijk sterk van start gaan:

“In de eerste fase van de omroep zal de toegevoegde waarde bestaan uit geëngageerde programmering, waarin ‘de ruggengraat van de samenleving’ aan het woord komt. Formats als Question Time (BBC) en O-Reilly (Fox) zijn een goede inspiratie bron voor WNL.

Maar ook een visie op de gebeurtenissen in de samenleving door een gezaghebbend persoon behoort tot de mogelijkheden.In een latere fase, als meer uren ter beschikking zijn, zal wellicht entertainment worden toegevoegd, zoals de mensen dat van De Telegraaf kennen. Maar dat is dan waarschijnlijk pas over 5 jaar.”

Wauw. Indrukwekkend hoor.

Share : facebooktwittergoogle plus



No Response

Leave us a comment


No comment posted yet.

Leave a Reply