Klik voor de meest recente berichten op de Nieuws sectie in het topmenu. close ×
+

Vodafone: The Chase, het nieuwe advertentiespel

Vodafone, the chase naar de 360 Samsung H1Het was weer eens zo’n zinloze zaterdagavond, gebonden aan huis met niets op televisie. Via Ilovenewwork kwam ik terecht op www.theyouflickinmyhyvefacechase.nl. Een website die onlangs door Vodafone is gelanceerd. In de weken dat Sinterklaas in ons land is had je vroeger altijd het advertentiespel in de krant waarbij je op zoek moest naar advertenties. Zoiets heb je nu ook op internet. Ter introductie van het nieuwe Vodafone 360 toestel heeft het bedrijf een digitale speurtocht uitgezet.

De eerste aanwijzing gisteravond was te vinden op de website van de Vage Gasten. Je moest op zoek gaan naar de nieuwe video van Nobody Beats The Drum op YouTube. Daar stond in de comments de volgende aanwijzing van niemand minder dan Junkie XL. De volgende aanwijzing was op zijn Grand Jackson MySpace te vinden. Daar bleek dat één van de Vage Gasten het logo had gemaakt van een Sneakerstore in Maastricht. Ik kwam uit bij Chez Rico. Via deze site moest ik op zoek naar een Hyves pagina. Die vond ik wel alleen was dit profiel onzichtbaar. Moest ik nu vrienden worden met deze persoon voor de volgende aanwijzing?

Award winning campagne

Ik besloot de zoektocht te staken. Het werd alweer licht. Wat mij betreft een awardwinning campagne van Vodafone. Het bedrijf heeft zich goed ingeleefd in de wijze waarop internet tegenwoordig door veel mensen wordt gebruikt. Een niche blog lezen, een video checken, muziek luisteren, oriënteren op een aankoop en communiceren via (vooral) Hyves.

Twitter wordt tijdens de campagne ingezet voor informatie updates. Hiervoor is het bij uitstek geschikt. Het Hyves en Facebook profiel zijn nog wat karig. Wellicht dat deze nog verder worden ingevuld naarmate The Chase vordert. Goed ook dat Vodafone de campagne laten hosten door blogs. De reacties die hier worden achtergelaten geeft inzicht in de internetters die de campagne inmiddels hebben geadopteerd. Ik ben benieuwd naar de volgende stap van deze 2.0 adverteerder.

Share : facebooktwittergoogle plus



1 Responses

Leave us a comment


  • jeroen on

    hey rob, niet gespeeld maar een leuk idee inderdaad!


Leave a Reply