Denkfout bij de majors

Waarom geven platenmaatschappijen nou juist miljoenen in de promotie van albums die uit zichzelf wel verkopen en steken ze amper tijd en geld in artiesten die het juist nodig hebben?

Deze maand rijden er dertig ‘Anastacia’-taxi’s in acht grote steden in Nederland (Amsterdam Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen, Eindhoven, Hilversum, Arnhem). Het album Anastacia wordt verder gedurende de maanden april en mei ondersteund door een radiocampagne op Radio 538 en een tv-campagne op HMG.

De single Left Outside Alone staat al weken hoog in de Mega Top 50,
het album staat al op 1 in de albumlijst.

Wat valt er dan nog te promoten?

Danny Vera, Neerlands onbekendste maar tevens grootste talent zit ook bij een grote platenmaatschappij maar moet zelf in de pen klimmen om zijn onlangs verschenen dvd te promoten en te verkopen. Het zou me niet verbazen als hij het ook nog zelf heeft moeten financieren.

Plaats een reactie

Ik accepteer de Privacy Policy

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.