Recensie Sheryl Crow haar nieuwe cd Detours

sheryl crow detoursHet nieuwe album Detours van Sheryl Crow is geproduceerd door Bill Bottrell. Hij produceerde ook haar debuut Tuesday Night Music Club. Er zijn dan ook een aantal nummers (Shine over Babylon, Gasoline) die qua geluid erg terug doen denken naar dat album. Ik heb het altijd een vervelend geluid gevonden en heb dan ook niet vaak meer teruggegrepen naar dit album (dat ik op een cassettebandje heb staan.) Het enige Sheryl Crow album dat ik nog veel draai is C’mon C’mon uit 2002. Elke keer als ik naar dit zonnige album luister (o.a. met de hits Soak up the sun, Steve McQueen en Safe and sound) denk ik met plezier terug aan de regenachtige vakantie in Frankrijk waar ik het album indertijd kocht.

Politieke Sheryl Crow

Sheryl Crow laat zich opvallend politiek uit op haar nieuwe album Detours. Ze heeft ook verkondigd alleen nog maar de waarheid te willen verkondigen en voortaan minder te geven om verkoopcijfers. Daarom vind ik het ook zo jammer dat het album bij mij maar niet wil beklijven. Zelfs na een paar luisterbeurten. Tot en met liedje 12 is het best een aangenaam maar onopvallend album. Daarna wordt het echt vervelend. Maar zelfs als ik de laatste vier tracks niet draai weet ik nu al dat het een album is dat ik weinig zou pakken en alleen maar zou verstoffen naast C’mon C’mon.

N.B. Het liedje Now that you’re gone (het liefdesliedje van de cd) behoort wel een hit te worden zodat het zich nestelt in ons collectief geheugen. Een mooier popliedje zal er dit jaar waarschijnlijk niet meer verschijnen.

1 gedachte over “Recensie Sheryl Crow haar nieuwe cd Detours”