9. Zonder Jou Snap Ik Er Niets Van
  10. Wraak
  11. Dag En Nacht
  12. Langzaam Lief

Genre : , , ,
Date : 25 april 2014, 00:00

Een nieuw album van Blof, je kunt er bijna de klok op gelijk zetten. Het album “In Het Midden Van Alles” kan als een uitschieter worden gezien binnen het omvangrijke repertoire van Blof. Misschien is het zelfs wel hun beste. De tijd zal het leren. Opener ‘Klaar Voor’ van het Blof album “In Het Midden Van Alles” slingert ons terug naar 1999 ten tijde van het album “Boven” toen Blof met een stevig gitaargeluid Nederland probeerde te veroveren. Ook op het album “In Het Midden Van Alles” is dit de toonzetting. Zo horen we tokkelpartijen voorbij komen die aan de Smashing Pumpkins refereren. Waar Blof nogal eens het verwijt krijgt niet tot de kern door te dringen, zijn de teksten op het album “In Het Midden Van Alles” veel directer. Alsof Peter Slagter zich de kritiek heeft aangetrokken.

Poppier dan ooit

Op ‘Open Je Ogen’ klinkt Blof poppier dan ooit en horen we daar niet Anouk op de achtergrond in het Nederlands (!) meebleren? Wellicht dat het nummer daarom in mijn oren wel als een potentiële kanshebber voor de Songfestival finale klinkt. Wie had dat ooit gedacht? “Ben je wie je wil zijn of heb je nog je dromen” vraagt Blof ons in ‘Tot Het Bittere Eind’. We kunnen tevreden constateren dat Blof zelf nog lang niet is uitgedroomd. Single ‘Spijt Heb Je Morgen Maar’ is ijzersterk en ‘Tijd Drijft’ is een prachtige ballade. Ook met ‘Zonder Jou Snap Ik Er Niets Van’ weet Blof te ontroeren.

‘Wraak’ is een heerlijk voortjakkerend nummer om de mensen die niet in je geloven eens goed de waarheid mee te vertellen. Ook op ‘Dag En Nacht’ en ‘Langzaam Lief’ horen we Blof als nooit tevoren als zanger Paskal Jakobsen zijn kopstem aanwendt. Op deze manier kan Blof er nog zeker vijftien jaar tegenaan!

2 Responses

• janneke on

Het is niet Anouk, maar Ilse de Lange op Open Je Ogen… :-)