Recensie George Ezra-Wanted On Voyage

Na drie decennia met vooral veel zangers met hoge stemmen lijkt er in 2014 eindelijk ook weer plek voor zangers met lage stemmen. De meest opvallende artiest hierbij is George Ezra. Met zijn magnifieke stem heeft George Ezra bovendien zijn debuutalbum “Wanted On Voyage” ook nog eens volgezongen met een dozijn onweerstaanbare popmelodieën. De uptempo singles ‘Blame It On Me’, ‘Budapest’ en ‘Cassy ‘O’, waarmee het album “Wanted On Voyage” van George Ezra opent, zijn hier een goed voorbeeld van. Maar ook het meer ingetogen ‘Barcelona’ nestelt zich in je hoofd.

Relaxt

Op ‘Listen To The Man’ horen we dezelfde relaxtheid die Jack Johnson zo typeert. In het refrein van ‘Leaving It Up To You’ zoekt George Ezra op aandoenlijke wijze de hogere regionen van zijn stem op. ‘Did You Here The Rain’ laat horen dat George Ezra met minimaal 1 been in de bluestraditie staat. ‘Drawing Board’ laat je verbluft achter dat dit nog slechts het debuut is van deze 21-jarige geweldenaar. Het refrein is een hoogtepunt op het album “Wanted On Voyage” van George Ezra.

Eigen karakter

‘Stand By Your Gun’ is een verrassend dansbare track die er bijna om smeekt om geremixt te worden. ‘Breakaway’ roept het ingetogen werk van Nick Drake in herinnering, tot halverwege het eigen karakter van George Ezra weer de boventoon voert en het nummer weer meer pop dan folk wordt. Grote indruk maakt ook ‘It’s Just My Skin’ waarvan we de boodschap nu nog steeds aan het doorgronden zijn. Met ‘Spectular Rival’ schakelt George Ezra de competitie definitief uit. We willen geen hoge stemmetjes meer op de radio. Wij willen George Ezra!