Giovanca-Satellite Love

Je meenemen naar een andere wereld, dat is wat Giovanca belooft in het openingsnummer ‘Reginald And Desire’ van haar nieuwe album “Satellite Love”. Er is geen woord van gelogen. Deze wereld bestaat alleen in je dromen. Alles is er zacht en vol liefde. Luchtbellen dwarrelen er om je hoofd terwijl je ogen langs de pasteltinten glijden. De stem van Giovanca waaiert alle kanten op in het door de band zorgvuldig neergelegde muzikale tapijt. Afwisselend teder en funky in ‘Look Of The State’ of als discokoningin in Lockdown.

“This loving right here is what I’m letting me last a lifetime” horen we Giovanca zingen terwijl ze door deze wonderlijke wereld fietst en de zachte aanslag van een harp klinkt. Op eerste single How Does It Feel gaat Giovanca even experimenteel te werk als Minnie Riperton in haar Rotary Connection periode. Dit geldt ook voor de instrumentatie op Bad Wishes. Hierop horen we een band volledig organisch in elkaar opgaan. Het is de opmaat naar het rustigere deel van het nieuwe album Satellite Love van Giovanca dat zich meer concentreert op de tekstuele rijkdom, al wordt de groove ook niet vergeten, zoals op Uphill, zij het meer laidback.

Aan alles is te horen dat Satellite Love het sleutelnummer is. Een wonderschone melodie voor de bijna filosofische tekst en met heel veel oor voor detail. En dat geldt eigenlijk voor het gehele album. Zoveel liefde en aandacht voor het vastleggen van een op elkaar afgestemde collectie liedjes wordt tegenwoordig nog door maar heel weinig artiesten gedaan. Chapeau!

1 gedachte over “Giovanca-Satellite Love”