6. Hurry On
  7. Soldier On
  8. Northern Light
  9. Dark Days

Genre : ,
Date : 31 maart 2017, 00:00

Op het debuutalbum van Marvin Dee moeten we nog even wachten. Als opvolger van de verschillende uitgebrachte EP’s is er nu wel “Live In Paradiso”, een weergave van het optreden eind vorig jaar in de poptempel. Het is de eerste release die wordt uitgebracht als de Marvin Dee Band. Zo zeer zijn de singer/songwriter en band inmiddels met elkaar vergroeid.

Gewaagde keuze

Een gewaagde keuze om nu al met een live album te komen maar het pakt wonderwel goed uit. Mede door de fantastische job van Willem de Bruijn (Shamrock Studio’s/ Schwedt Engineering) en Sander van der Heide (Wisseloord studio’s) in geluidstechnisch opzicht. De geweldig klinkende gitaarsolo in ‘Worthwile’ is daar een mooi voorbeeld van. Maar ook het akoestisch ingestoken openingsnummer ‘Little Song’ mag er zijn. Heel klein houdt de Marvin Dee Band het overigens niet op het nummer. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet met de grootse stem waar Marvin Dee mee gezegend is.

Bed of Roses

‘Thanksgiving Song’ is al heel lang geleden geschreven en regelmatig tijdens concerten te horen, maar nu voor het eerst ook daarbuiten. Een mooie tekst en een hoofdrol voor de bluesharp, in Nederland beter bekend als de mondharmonica. Hetzelfde geldt voor ‘10.000 trees’, behalve dat het hier de piano is die op de voorgrond treedt. Het geeft het nummer een ‘Bed of Roses’ sfeer mee.

Uitnodigend

Ook het gitaarwerk in ‘When You Go’ heeft wel wat weg van Bon Jovi. Vanaf dat moment gooit de Marvin Dee Band het tempo flink omhoog. Uiteraard ontbreekt ‘Northern Light’ daarbij niet, het meest catchy nummer van de band. Het maakt “Live In Paradiso” een uitstekende weerspiegeling van waar de Marvin Dee Band nu staat en nodigt zeker uit om eens een concert te bezoeken.