Thomas Hine-Some Notion or Novelty

Geen haast, schreef Thomas Hine, toen hij zijn album stuurde. Dat is mooi want als ik ergens van hou is het muziek die niet per se tijdsgebonden is. Het album “Some Notion Or Novelty” laat duidelijk horen waar Thomas Hine voor staat. Het fungeert als een oase van rust in het leven dat we tegenwoordig als enorm hectisch ervaren. Niemand dwingt je daar echter toe. De enige die daar verantwoordelijk voor is en verandering in kan aanbrengen ben jij. Het zijn dit soort gedachten die door mijn hoofd spoken als ik naar het album luister. Tijdens het zalvende Clodia+Songs of het heen en weer wiegende ‘Monsters’.

Reggae feel

Het album heeft een reggae feel. In ieder geval lijkt Thomas Hine een eilandkind, net zoals Jack Johnson dat is. Opstaan ‘Before The Sun Rises’ is natuurlijk een manier om meer uit je dag te halen. Thomas Hine opent er zijn album dan ook mee en haalt de Britse folk rondom Richard Thompson in de jaren zeventig mee in herinnering. ‘Just Like Juan Ortiz’ is bijna acapella en bevat prachtige samenzang. Een ander hoogtepunt is ‘Koblenz Corner’. Thomas Hine geeft het wijze advies naar je hart te luisteren in plaats van naar de goedbedoelde adviezen van anderen.

Natuur

De natuur is ook een regelmatig terugkerend thema op het album “Some Notion Or Novelty” van Thomas Hine. ‘La Belle Riviere’ bijvoorbeeld. Wat dat betreft is het ook nog een vrij groen album geworden. Wist je trouwens dat al dat streamen maar wat slecht is voor het milieu en dat Thomas Hine zijn in eigen beheer uitgebrachte album via Amazon te koop aanbiedt?