Brandon Williams-The Love Factor

Brandon Williams-The Lovefactor

“The Love Factor” is het langverwachte tweede album van Brandon Williams. Op de opvolger van “XII” werkt de producer onder meer samen met Eric Roberson, Brian McKnight Jr, Marcus Miller en Alex Isley. Producer albums Albums van producers verschijnen er nog maar weinig. Van de op leeftijd zijnde Quincy Jones met wie Williams veel verwantschap … Meer lezenBrandon Williams-The Love Factor

Portico Quartet-Memory Streams

Portico Quartet-Memory Streams

“Memory Streams” is het vijfde album van het Londense Portico Quartet en wederom een dikke aanrader. Het viertal is er verantwoordelijk voor dat ik niet meer onmiddellijk terugdeins als ik het woord jazz hoor. Ook dit album is weer een genot om naar te luisteren. Inventieve drumpatronen van Portico Quartet ‘With, Beside, Against’ is een … Meer lezenPortico Quartet-Memory Streams

Feet-What’s Inside Is More Than Just Ham

Er is met Shame, Idles, Black Midi en The Murder Capital weer een ware golf van jonge, Engelse gitaarbandjes. Ook de naam van FEET gaat al twee jaar rond. Feet zit vol bravoure Nu is debuutalbum “What’s Inside Is More Than Just Ham” er. Tien gelikte liedjes vol bravoure. Met zoveel vernuft dat je het … Meer lezenFeet-What’s Inside Is More Than Just Ham

Ciao Lucifer-Are We Even Growing Up

Ciao Lucifer

Het duo Ciao Lucifer bestaat eigenlijk al heel lang. Boezemvrienden Willem Wits en Marnix Dorrestein groeiden samen op. Na diverse projecten ligt er toch zowaar een langspeler. Het is te hopen dat beide heren de titel “Are We Even Growing Up” uiterst serieus nemen. Want dit smaakt zeker naar meer. Een riff die nooit zal … Meer lezenCiao Lucifer-Are We Even Growing Up

Laurence Jones-Laurence Jones Band

Laurence Jones-Laurence Jones Band

Laurence Jones is het ultieme bewijs dat je in een artiest moet blijven geloven. En hem de ruimte moet geven om te blijven groeien. Zijn debuutplaat wilde niet heel erg bij mij beklijven. Maar opvolger “Laurence Jones Band” maakt dat begin van tot eind helemaal goed. Laurence Jones zeer overtuigend op tweede plaat Vanaf de … Meer lezenLaurence Jones-Laurence Jones Band

Wallis Bird-Woman

Wallis Bird-Woman

“Woman” is alweer het zesde album van Wallis Bird. Sinds haar debuut in 2007 geldt ze als een grote invloed voor jonge Ierse muzikanten. Op “Woman” heeft ze zich laten inspireren door de vele grote artiesten die we de afgelopen jaren hebben verloren: Aretha Franklin, George Michael, Leonard Cohen. Wallis Bird: onmiskenbaar Iers Het zijn … Meer lezenWallis Bird-Woman