blackbear-cybersex

Blackbear, één van de eerste artiesten die zichzelf succesvol via Soundcloud gelanceerd werd heeft alweer zijn tweede soloalbum van het jaar uitgebracht. En dan was er ook nog de samenwerking met Mike Posner als Mansionz.

“cybersex” laat in tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden een artiest horen die zich bij tijd en wijle kwetsbaar opstelt. Dat was natuurlijk ook al het geval bij de voor Justin Bieber geschreven hit ‘Boyfriend’ waarmee hij zich op de kaart zette.

Opschepper

Op de albumopener ‘gucci linen’ horen we Blackbear nog opscheppen over zijn dure beddengoed. En op ‘bright big tims’ gaat het er over dat zijn eerste auto gelijk een Mercedes was. Maar de flow en beats zijn zoveel beter dan we doorgaans voorgeschoteld krijgen dat het erin gaat als zoete koek.

De liefde

Op ‘e.z.’ horen we een heel andere Blackbear, totaal fucked up na een stukgelopen relatie. ‘anxiety’ geeft ook een uitstekend beeld van die rotziekte die liefde heet. Aan wie ‘i hope your life sux’ gericht is laat zich vervolgens wel raden. ’thursday’/froze over’ wordt een interlude genoemd, maar daar kan met vier emotionerende minuten natuurlijk helemaal geen sprake van zijn.

Tinashe

‘up in this’ is ook een bijzonder nummer want hierop horen we Tinashe meer dan Blackbear zelf. Maar dat vinden we helemaal niet erg. ‘down 4 u’ is ook een erg sterk nummer. Tot T-Pain het komt verpesten althans. Ook Rick Ross neemt zijn eigen sfeer mee op ‘glo-up’ maar dat past gelukkig wel goed in het nummer. “You don’t shine if you don’t learn to glow up”

Sing-off

Op ’top priority’ laat Blackbear horen echt wel te kunnen zingen. Hij moet wel aangezien hij het in de sing-off opneemt tegen niemand minder dan Ne-Yo. Op ‘g2g ttyl’ kan Blackbear het niet laten om toch nog even een Justin Bieber uit zijn mouw te schudden. Alleen is het dit keer .THEY die de show steelt. Het album waarvan ik de titel beter niet te vaak op mijn site kan noemen, wordt filosofisch afgesloten:”What if we never met?”

Blackbear heeft zichzelf weer eens overtroffen.