Al in openingstrack ‘Bad Guy’ wordt duidelijk waarom Eminem zijn nieuwe album “The Marshall Mathers LP2 (MMLP2)” heeft gedoopt. Er zitten talloze tekstuele verwijzingen naar zijn fameuze voorganger uit 2000 op het nieuwe album “The Marshall Mathers LP2 (MMLP2)” van Eminem. Zo blijkt in ‘Bad Guy’ Stan nog te leven. Hij is terug om wraak op Eminem te nemen. Naast het imiteren van Yoda en het samplen van The Zombies horen we op ‘Rhyme Or Reason’ ook nog een verwijzing naar Eminem’s klassieker ‘Criminal’.
‘So Much Better’ laat horen dat Eminem geleerd heeft van alle rechtszaken in het verleden. Na een vier minuten lange tirade tegen een vrouw (wiens naam hij niet eens noemt) zegt hij toch nog maar even dat het allemaal grapje is. Met ‘Rap God’ geeft Eminem alle ongetekende artiesten die in zijn nek hijgen voldoende lesstof mee voor de rest van het jaar.
The Monster
‘The Monster’ waarop Eminem en Rihanna hun samenwerking een vervolg geven is een hele toffe track geworden en een geheide radiohit. Op ‘So Far’ wordt het nog gekker als Eminem ‘Life Been Good’ van James Walsh samplet. Als één gitaarlick dit verdient is het deze wel. Naast een verwijzing naar The Real Slim Shady (went to Burger King, they spit on my onion ring) horen we Eminem zingen als op ‘My Band’ dat hij samen met D12 de hitparades inzong. Op ‘Love Game’ doet Kendrick Lamar mee en wordt ‘Game Of Love’ van Wayne Fontana & the Mindbenders gesampled.
Eminem’s mama
Op ‘Headlights’ wordt Eminem bijgestaan door Nate Ruess, de leadzanger van Fun, en maakt hij het goed met zijn moeder:”Ma, you’re still beautiful to me because you’re my mom. I love you, Debbie Mathers.” Het is waar het nieuwe album “The Marshall Mathers LP2 (MMLP2)” om draait: de groei naar volwassenheid die zich uit in het besef dat niemand perfect is en recht heeft op een tweede kans.
We zijn benieuwd wat je van het album vindt.