James Blunt-Moon Landing

“Moon Landing”, het nieuwe album van James Blunt markeert het tienjarig jubileum van hem als artiest. Een aardige (jonge)man die gevoelige liedjes schrijft voor zijn miljoenenpubliek. Bekritiseerd door degenen die pretenderen een goede smaak te hebben. Ook het nieuwe album “Moon Landing” van James Blunt zal dezelfde reacties opleveren. Mooie, makkelijk in het gehoor liggende liedjes, maar eerlijk gezegd hebben we dat na tien jaar nu wel eens gehoord. Er worden geen nieuwe wegen bewandeld en er staat, wederom, geen ‘No Bravery’ op. Het nummer van zijn debuutalbum “Back To Bedlam” waarop James Blunt wél het achterste van zijn tong liet zien.

Fluwelen pianowerk

De openingstrack van het nieuwe album “Moon Landing” van James Blunt is getiteld ‘Face The Sun’ en roept met fluwelen pianowerk de wereldhit ‘Beautiful’ van James Blunt in herinnering. Een behoorlijk steviger nummer ook dan we van James Blunt kennen. ‘Satellites’ is een mooie schets van het huidige tijdsperk waarin we meer verdiept lijken te zijn in onze telefoon dan in elkaar. “Your mouth is like a revolver” is een leuke vondst in het uptempo ‘Bonfire Heart’. Ook hierin refereert James Blunt weer aan deze tijd als koud. Een veelgehoorde mening waar we met zijn allen echter hard ons best voor doen om het in stand te houden.

Prima popalbum

Op ‘Miss America’ raakt James Blunt weer de juiste snaar met het stevigere gitaargeluid. Ook op ‘The Only One’ klinkt James Blunt muzikaal weer geïnspireerd. Tekstueel mag het op het nieuwe James Blunt album “Moon Landing” allemaal echter wel wat spannender. Maar misschien vindt James Blunt het allemaal wel prima zo en heeft hij de hogere ambities die zijn debuut “Back To Bedlam” kenmerkten inmiddels laten varen. Wat overblijft is dan een prima popalbum voor de fans. Zelf zet ik echter nog altijd liever het debuut “Back To Bedlam” van James Blunt op en daar zou ik als artiest na tien jaar toch geen genoegen mee nemen.

1 gedachte over “James Blunt-Moon Landing”