Steed-Tomorrow Is Never Ending

Het kan natuurlijk geen toeval zijn dat de broertjes Gallagher opeens weer blijken te kunnen praten over een heroprichting van Oasis. Dat heeft alles te maken met het uitkomen van Tomorrow Is Never Ending, het tweede album van Steed. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een Nederlands bandje hen definitief in de vergetelheid duwt. Let wel, dat is niet omdat Steed als een copycat te werk gaat. Integendeel, de liedjes van Steed op Tomorrow Is Never Ending, overduidelijk geworteld in de Britse poprockcultuur, leggen de lat vele malen hoger. Hooguit albumopener Free roept Oasis nog in herinnering. Daarna gaat Steed, hoewel schatplichtig aan de britpopsound uit de 90s vooral haar eigen weg.

Rock ’n Roll Will Never Die

Op Last Forever blijkt waar het Steed allemaal om te doen is. Het is een liefdesliedje, ja. Het meisje is echter slechts een metafoor om te vertellen dat Rock ’n Roll Will Never Die. Luister maar eens goed tussen de regels door: We Can Last Forever. Het volgende nummer Come Clean roept door het fantastische gitaarwerk Neerlands trots Johan in herinnering. Rollercoaster is de single waarmee Steed eerder dit jaar furore maakte. Het komt op het perfecte moment om mijn adrenalineniveau nog verder te verhogen. De ultieme motivatietrack om je zelfvertrouwen een boost te geven. Luister hier naar en je kunt de hele wereld aan.

Bedwelmend goed

Het fantastisch ingezongen I Can’t Reach You is het aanstekermomentje dat natuurlijk niet mag ontbreken bij een beetje rock ’n roll band.Ook hier horen we weer zo’n aanstekelijke korte gitaarsolo. En horen we op titeltrack Tomorrow Is Never Ending blazers?! Inclusief een eerbetoon aan de voor mij nog altijd, hoewel ietwat treurig, mooiste liefdeszin: I’m half the man I used to be. Naarmate het album Tomorrow Is Never Ending van Steed vordert worden de liedjes steeds swingender door de toevoeging van een orgel aan het bandgeluid. Steed heeft echter nog een verrassing in petto in de vorm van het afsluitende, Kula Shaker-achtige bedwelmende Tiffany.

Steed is erin geslaagd om met hun tweede album Tomorrow Is Never Ending een plaat te maken met daarop elf singles. 36 minuten om helemaal grijs te draaien. En zoals je begrijpt zal dat niet lukken met Spotify. Dus support your local artists en koop die plaat!