Recensie Paint The Town Red van Secret Rendezvous

Recensie Paint The Town Red van Secret RendezvousVoor het album Paint The Town Red van Secret Rendezvous moest ik echt even mijn radio DJ oren uitschakelen dat altijd op zoek is naar het volgende licht verteerbare hapje voor zijn luisteraars. Al moet ik daarbij aangeven dat ik wel iets meer van ze vraag dan een Q Music of Radio 538. Maar voor Paint The Town Red van Secret Rendezvous moet je echt even de tijd nemen in je drukke bestaan. Het loont zeker de moeite.

Veel nummers op het album hebben een wat langere opbouw en vertonen hun ware schoonheid pas na een aantal malen draaien. Ze vragen 100% aandacht van de luisteraar. Paint The Town Red van Secret Rendezvous is geen album op op de achtergrond aan te hebben. Dan zou je er maar de helft uit halen en dat is toch zonde. En als je dan toch bezig bent sloop dan gelijk de shuffle functie uit je muziekapparaat. Secret Rendezvous heeft op Paint The Town Red een muzikale reis voor je uitgestippeld. Als je hier een andere weg voor volgt zul je hopeloos verdwalen. Zo, dat zijn heel veel woorden zonder dat je al heel veel wijzer bent geworden wat voor plaat Paint The Town Red van Secret Rendezvous nu precies is, behalve dan dat het een erg goed maar uitdagend album is. Ook voor deze recensie zul je dus even de tijd moeten nemen.

Soul, Jazz, Funk

Secret Rendezvous brengt een mix van Soul/Funk/Jazz die enorm swingt. Zo is Jealousy een hele knappe track waarin vooral de zang dit swingende gevoel oproept over een bijna ambient achtig intro. Dit wordt bijna drieënhalve minuut volgehouden tot de band losgaat en je elk moment Sly Stone verwacht om in te vallen. Cruise For A Minute volgt daarna, een heerlijk loom en jazzy nummer. Ideaal voor een zomerse dag die bij voorkeur doorgebracht dient te worden in een hangmat. Het korte liedje Cyberlove sluit hier naadloos op aan.

For The Sky heeft een perfecte productie waar vroeger Steely Dan een patent op had. Het nummer Secret Rendezvous heeft een moderner geluid. Zelf hoor ik Mario Winans en Ashanti erin terug. Op Always Get So Clumsy bedient Secret Rendezvous zich van een heerlijke funky ’80’s groove. Wacko is weer meer jazzy tot er halverwege het nummer opeens heerlijk gefreakt wordt op de elektrische gitaar. Rick James, Larry Graham dat werk. Just One More Thing en Trouble zijn de wat “lichtvoetigere”  singles. Kom ze maar gauw eens beluisteren op www.radio501.nl. Ik ben er elke donderdagavond van 20:00 tot 22:00. :)

1 gedachte over “Recensie Paint The Town Red van Secret Rendezvous”