8. How The Dice Will Roll
  9. Whisperin' Thoughts
  10. Hold On To Me
  11. Runnin' With My Boots On
  12. Till Death Do Us Part

Date : 31 oktober 2013, 00:00

Het eerste wat opvalt op het alweer vijfde album Distant Rumble van Danny Vera (zijn Best Of uit 2012 niet meegerekend) is dat zijn stem naar mate de jaren verstrijken steeds meer weg krijgt van Kenny Rogers. En dat terwijl de eerder ingeslagen weg met countryinvloeden grotendeels weer is afgezworen. Sterker nog, de Rock ’n Roll, die we op zijn eerste twee albums al voorzichtig hoorden, krijgt op het nieuwe album Distant Rumble van Danny Vera ruim baan.

Distant Rumble wordt heel klassiek geopend door het titelnummer dat onheilspellend begint met een vibrerend gitaargeluid en een gedragen strijkarrangement. Als het refrein voor de eerste keer door Danny Vera wordt ingezet staat het kippevel alweer over mijn hele rug. Iets wat zijn vorige twee, degelijk uitgevoerde, albums toch wel enigszins ontbeerden. De onrust lijkt weer bezit van hem te hebben genomen.

Excellente songwriter

The Devil’s Son lijkt muzikaal een eerbetoon aan Ruby, Don’t Take Your Love To Town. De tekst is bijzonder vermakelijk. Danny Vera lijkt het prima naar zijn zin te hebben in het huis van een vriend. Met de inhoud van de koelkast…en diens vriendin. Worn Out Man is het volgende hoogtepunt op het nieuwe album Distant Rumble van Danny Vera. Alle vocale registers worden opengetrokken op de voorstuwende backbeat. Ook op One Shot wordt volop met ritmiek gespeeld en laat Danny Vera horen wat een excellente songwriter hij is.

Till Death Do Us Part

Op Forever In My Heart horen we Danny Vera over zijn jeugddroom om profvoetballer te worden. Met zijn wekelijkse optredens in het voetbalpraatprogramma VI is dat toch nog gedeeltelijk uitgekomen. In Whisperin’ Thoughts is Chris Isaak nooit ver weg. Naarmate het album vordert komt ook de romanticus ook weer in Danny Vera naar boven. In Hold On To Me bijvoorbeeld waar hij belooft er altijd voor zijn grote liefde te zijn. Of het nog mooiere Till Death Do Us Part dat Danny Vera in 1 take opnam voor zijn huwelijk met Escha Tanihatu. En dan is er ook nog Runnin’ With My Boots On waar op levende held James Burton (gitarist van Elvis Presley, Gram Parsons, The Everly Brothers, Emmylou Harris, John Denver, Johnny Cash en Jerry Lee Lewis) gitaar speelt.

Man, man, man, wat een album.