Eugenicz-Global Annihilation [mixtape]

Eugenicz maakt deel uit van een nieuwe generatie hiphoppers die bewust afstand nemen van het mainstream geluid dat het genre al een aantal jaren teistert. Meer down to earth en op zoek naar de waarheid. In Introduce Yourself legt Eugenicz bijvoorbeeld uit dat wat hij doet allemaal al eens is gedaan. Liever laat Eugenicz zijn muziek spreken dan dat hij er over opschept. In My Motivation legt Eugenicz uit waarom hij het allemaal doet: om mensen wakker te schudden.

De track Dear Allah is daarbij een sleutelnummer op de mixtape Global Annihilation van Eugenicz. Hierin komen de verschillende Arabische vuurhaarden voorbij waar de onderdrukten de rol van onderdrukker hebben overgenomen. De rollen mogen nu zijn omgedraaid, er zal niets veranderen. Want een oorlog kent geen winnaars, slechts verliezers.

“Everyone is a djin in this cold place where you willingly become a slave bound by invisible chains” rapt Eugenicz in A Cold World. Een vooruitziende blik inzake het grootschalige aftappen van het internet door de NSA en de Britse veiligheidsdiensten? A Cold World is namelijk al sinds maart 2013 op het internet te beluisteren, ruim voordat Edward Snowden met de waarheid naar buiten kwam.

In titeltrack Global Annihilation is Eugenicz nog duidelijker:

“No such thing as privacy, even that is a lie. Your life is filmed, photographed documented and stored and openly accessable to the employees who feel bored”

Niet alleen de teksten zijn een aanbeveling om naar Eugenicz te luisteren, ook met zijn flow zet Eugenicz de meeste rappers uit Nederland buitenspel. De productie van deze mixtape ligt daarbij goed in het gehoor. Ontspannen op My Motivation, een akoestische gitaar op Dear Allah en op My Introduction horen we de Bee Gees. De tracks die het nodig hebben klinken harder en rauwer zoals Now Is The Time en A Cold World.

Op de mixtape Global Annihilation staan ook zeven bonusnummers waarvan met name de tracks met Underground Warlords zeer de moeite waard zijn. Eugenicz heeft met de Global Annihilation mixtape een aantal klassieke tracks neergelegd. Door deze gratis op zijn website aan te bieden maakt hij het jou wel heel erg makkelijk.

Now is the time to wake up

1 gedachte over “Eugenicz-Global Annihilation [mixtape]”