Lukas Batteau-Wasteland

Na een prachtige en sfeervolle EP gevolgd door een tweede ‘Onder Invloed’ sessie werd het verlangen naar een volwaardig album van Lukas Batteau bijna ondraaglijk. Met de 12 liedjes op het album “Wasteland” van Lukas Batteau komt aan al dat lijden eindelijk een eind. Single Dance For The Dead werd in augustus al als zoethoudertje uitgebracht, gevolgd door albumtrack Enchanted waar het debuutalbum “Wasteland” van Lukas Batteau mee wordt geopend.

Het dubbel ingezongen Enchanted begint als een klein, breekbaar liedje maar bevat net als titelnummer ‘Wasteland’ de drive om een heel stadion in vervoering te brengen. Nu bevindt de carrière van Lukas Batteau nog lang niet op dit niveau, met het album “Wasteland” zou het echter wel eens heel snel kunnen gaan, en dan is het toch handig dit soort nummers op je setlist te hebben staan.

Het stemgeluid van Lukas Batteau is een kwestie van ‘hate it or love it’. Temidden van de lange rij artiesten pik je hem er zo uit. Het bevat een zekere breekbaarheid waardoor je hem als je er eenmaal voor valt in je hart sluit. Misschien dat je de eerste nummers op het album “Wasteland” nog een beetje moet wennen maar vanaf Line Of Fire trekt zijn geloofwaardigheid je het nummer in. De prachtige, gedetailleerde productie van Steve Savage houdt je vervolgens de complete veertig minuten bij de les.

Het nummer The Storm van Lukas Batteau lijkt een belangrijk nummer te zijn op het album “Wasteland”. Het wordt voorafgegaan door het instrumentale The Still (Prelude) en afgesloten met de reprise The Wake. Op het drieluik is een hoofdrol weggelegd voor het Red Limo String Quartet. Aan de ‘Waterside’ nemen we vervolgens afscheid (‘Goodbye’). We zijn onderweg naar het ‘Island of Sorrow’. Misschien moeten we dit gewoon maar eens naar onze politieke leiders sturen. Wie weet kunnen we er de wereld er in positieve zin een beetje mee veranderen.

1 gedachte over “Lukas Batteau-Wasteland”