11. Believe in Me
  12. I Stay Inside
  13. Precious Years
  14. Don't Let Me Let You Go

Genre : ,
Date : 14 oktober 2016, 00:00

Al bij de eerste tonen is het nostalgie ten top op het album “Building a Beginning” van Jamie Lidell. Het titelnummer waarmee het album opent lijkt door Al Green en Stevie Wonder speciaal voor Jamie Lidell geschreven. De wereld lijkt weer groot en de afstand tussen de mensen klein. ‘Julian’ is een viering van nieuw leven, geïnspireerd door de geboorte van zijn zoon.

I Live To Make You Smile

Jamie Lidell lijkt een nieuw levensdoel te hebben gevonden:”I Live To Make You Smile”. Maar hij kan hiermee natuurlijk net zo goed zijn vrouw bedoelen waarmee hij inmiddels al zo lang is dat hij zich zijn leven zonder haar niet eens meer kan herinneren. (‘How Did I Live Before Your Love’) De openhartigheid van Jamie Lidell leidt tot één van de meest romantische albums die ik in jaren heb gehoord.

Geloof in Mij

Ook de Funk is er nog steeds. (‘Walk Right Back’) Dat Jamie Lidell op het album “Building a Beginning” vocaal in topvorm is, is heel goed te horen op ‘In Love And In Love’. Heerlijk om weer eens een artiest te horen die echt kan zingen en daarnaast allerlei lagen in zijn muziek stopt. Het leidt zelfs tot fantastische gospel zoals op ‘Motionless’. Een opmaat tot zijn versie van ‘Geloof In Mij’.

Trouble Man

Op ‘I Stay Inside’ doet Jamie Lidell wat Marvin Gaye met ‘Trouble Man’ deed: een symbiose van jazz en soul. Het lijkt op ‘Precious Years’ zelfs tot het nodige maatschappijkritische bewustzijn te leiden. Maar heel donker wordt het nergens. Zelfs niet op het weemoedige ‘Don’t Let Me Let You Go’. Jamie Lidell heeft met het album “Building a Beginning” voor ons allemaal een nieuw begin gemaakt.