Albumrecensie: The Lasses-Undone

“Undone” is het tweede studioalbum van The Lasses. Een folkduo uit Nederland. Met het a capella ‘Undone in Sorrow’ als albumopener wordt gelijk de vocale kwaliteiten onder de aandacht gebracht. Het is de grote kracht van het duo, zo blijkt ook op ‘The Tide’.

Het duo wordt hierop omringd door gevoelig blazerswerk en dito gitaarspel. Altijd fijn als een artiest verder kijkt dan het standaard arsenaal aan instrumenten. Op ‘Hunter Moon’ is er een rol weggelegd voor de piano. De hoofdrol wordt echter ingenomen door het verhalende karakter van het liedje.

Vakmanschap van The Lasses

Op ‘Here Now’ wordt je als contrast met de titel juist weggenomen uit het nu. Door het ouderwetse vakmanschap dat The Lasses aan de dag legt. Op ‘Tipping It Up to Nancy’ wagen ze zich zelfs aan een evergreen. Ook ‘The Blackest Crow’ is zo’n klassieker.

Natalie Merchant

Met ‘Motherland’ wordt weer overgeschakeld naar moderner werk. Het nummer van Natalie Merchant past in deze uitvoering er perfect tussen. Op ‘Torn Screen Door’ wordt a capella de vocale kracht nogmaals onder de aandacht gebracht. Het maakt ook van ‘Lonesome Robin’ een hoogtepunt.

The Lasses, verrijking voor het Nederlandse muzikale landschap

Op ‘Who Knows Where The Time Goes’ is het prachtige koperwerk weer terug. Mede door deze variatie en hun geweldige stemmen is het duo een enorme verrijking voor het Nederlandse muzikale landschap.

Beluister het album “Undone” op Spotify.

Plaats een reactie

Ik accepteer de Privacy Policy

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.