Alpe d’HuZes: team Het Media Spektakel

Het hardloop- en fietsspektakel Alpe d’HuZes bracht vorig jaar 7.800 sporters naar één van de bekendste bergen in Frankrijk. Alle deelnemers hadden een gezamenlijk doel: zo vaak mogelijk naar boven rennen of fietsen voor het goede doel. Hiermee werd maar liefst 29 miljoen euro ingezameld. Dat bedrag zal dit jaar niet gehaald worden. Nadat oprichter Coen van Veenendaal in opspraak kwam werd de organisatie doorgelicht. Er bleek gelukkig nog voldoende vertrouwen in de grootste fondsenwerver van het KWF om Alpe d’HuZes dit jaar weer te organiseren. Wel is het voorheen tweedaagse evenement teruggebracht naar één dag. Donderdag 5 juni is het zover, dan vindt de 9e editie van Alpe d’HuZes plaats.

Een van de teams die dit jaar deelneemt aan de Alpe d’HuZes is Het Media Spektakel. Het team bestaat dit jaar uit twee leden: Lisanne Lens en Robert Stevens. Voor Lisanne is het de eerste keer dat ze deelneemt aan Alpe d’HuZes.

Het zal vast zwaar worden, maar voor de strijd tegen kanker heb ik dat graag over. Ik fiets het liefst door het Noord- Hollandse landschap, maar ruil dat graag in voor de heuvels van Limburg en de bergen in Frankrijk. – Lisanne Lens

Voor Robert is het de tweede keer dat hij deelneemt aan Alpe d’HuZes en hij heeft het gevoel dat er meer inzit dan de 3 beklimmingen van 2013.

Ik was ingedeeld op de korte dag en had ‘slechts’ 10 uur om te fietsen. Voor mijn gevoel had er wellicht meer in gezeten. -Robert Stevens

Voldoende motivatie dus om op 5 juni een prachtige prestatie neer te zetten. Een eerste test zit er al op, de beroemde Amstel Gold race waarvan je bovenstaand een video impressie kunt bekijken, gefilmd vanaf het stuur van Robert Stevens zijn racefiets! team Het Media Spektakel is van plan om de beklimmingen van de Alpe d’HuZes ook op dezelfde spectaculaire wijze vast te leggen.

Wil je net als IndebanvanNL team Het Media Spektakel sponsoren, dan kan dat via het klikken op de link.

Plaats een reactie

Ik accepteer de Privacy Policy

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.