Site pictogram IndebanvanNL

Strawberry flashmob

Aardbeien van Jan Robben aangeprezen via strawberry flashmobDe Flashmob is bekend geworden door de vele synchrone dansjes op onverwachte plekken. Daar was afgelopen zondag tijdens de Strawberry Flashmob geen sprake van. Een Flashmob is namelijk niets meer of minder dan snel een grote groep mensen te mobiliseren. Het lukte Jan Robben uit Oirschot zo’n hype te creëren rondom zijn aardbeien dat het zondag op het Museumplein in Amsterdam rood stond van de mensen. Dat was namelijk de gewenste dresscode.

De 400 meegenomen doosjes aardbeien waren binnen tien minuten uitverkocht en dat voor de dubbele prijs van een gewoon doosje aardbeien. De mening van het aanwezige publiek over de aardbeien van Jan Robben: zoeter en dus lekkerder. De hogere prijs meer dan waard. De flashmob heeft via het mobiliseren via Twitter een enorme vraag bewerkstelligd bij onder andere de supermarktketens PLUS, Deen en Marqt.

De supermarktketens weigeren over het algemeen de smaakaardbeien door de hogere inkoopprijs. De kwaliteitstelers zijn daarom op zoek naar andere afzetkanalen en proberen d.m.v. ludieke acties als de strawberry mob vraag naar het product te creëren in de hoop schapruimte te verkrijgen. Jan Robben is dat in ieder geval gelukt.

Mobiele versie afsluiten