Underground Fly: een welkome verrassing uit Polen

Underground Fly: een welkome verrassing uit PolenIn het boekje van de cd Between fiction and Reality staat een emotioneel relaas van ene Kamil Sahaj. Zonder muziek zou hij dood zijn. Het album Between fiction and Reality is een liveopname van het 15e concert in de serie “Akustycnie”die Kamil Sahaj, naar het voorbeeld van MTV Unplugged, al vanaf 2006 in Polen organiseert.

De band Underground Fly klinkt zeer geïnspireerd. Zanger Maverick heeft uiterlijk wel wat weg van Rob Stenders maar heeft gelukkig een veel betere zangstem.  De eigen nummers van Underground Fly lopen moeiteloos over in Riders On The Storm van The Doors of Imagine van John Lennon. Het is jammer dat de aankondigingen tussen de nummers in het Pools zijn al verhoogt dit wel de authenticiteit.

Ik werd zelf zeer aangenaam verrast door de band Underground Fly. De nummers zitten zeer goed in elkaar, een stuk melodieuzer dan de meeste Nederlandse bandjes. Ik vraag me wel af wat de markt hiervoor in Nederland zou kunnen zijn, naast de grote Poolse gemeenschap. Misschien de fans van Depeche Mode waar ze zeker raakvlakken mee hebben. Als je op zoek bent naar een goed, sfeervol concert om regelmatig naar terug te grijpen dan is de cd/dvd Between Fiction And Reality zeker een aanrader.

2 gedachten over “Underground Fly: een welkome verrassing uit Polen”

1. Goede band, Polen kennen de meeste Nederlanders alleen van de Poolse werkers/busje met Polen….Maar dat er goede muziek vandaan komt, dat weten maar weinig. Underground Fly is 1 van die honderden goede en professionele bands. Nog een tipje van de sluier, ach luister eens naar: Acid Drinkers, Fruhstuck, Wilki, Budka Suflera, O.N.A., Elsie, Maanam, Coma, Cool Kids Of Death, Agressiva 69, Sweet Noise, Jelonek, Believe, Satellite, Hunter, Glec I Orkiestra, Zakopower, Loa-Che, Armia…Moet ik nog een uur doorgaan…Allemaal prima muziek en zo vol emotie…Tja, wat de boer niet kent vreet hij/zij niet…Zooo jammer..

DJ ACIDOS

Beantwoorden